فرآیند تولید ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند

فرآیند تولید ورق کامپوزیت پرمیوم باند

فرآیند تولید ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند

فرآیند تولید ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند

مقدمه ای بر فرآیند تولید

فرآینــد تولید ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند PREMIUM BOND توســط مدرن ترین ماشین آلات سفارشی جهت تطبیق با نیازهای فنی بازار ایران انجام می گردد.

مجهز به غلطکهای تمام ACP Line در خطوط تولید جدید پرمیوم باند   PREMIUM BOND از استیل در فرآیند لمینیت در پشت و روی ورق استفاده میشود که منجر به کاهش دمای تولید و درنتیجه کیفیت و عمر بالاتر رنگ می گردد.

بدلیـل مرکـب بـودن ورق آلومینیـوم کامپوزیـت از دو متریـال پلـی اتیلـن و آلومینیوم و اهمیت پیوسـتگی و چسـبندگی این دو متریال در کیفیت و پایداری محصول، دقیـق تریـن کنترلهـای کیفی در چند مرحله حیـن تولید و پس از تولیـد در فرآیند  انجـام مـی پذیـرد.

کـه در ذیل بـه اختصار به اهـم فعالیتهـای تولیدی این ACP محصـول جهـت ارتقـای دانـش همـکاران و کارفرمایـان گرامی مـی پردازیم.

واحــد اکستــروژن

در این قسمت گرانول پلی اتیلن و رنگدانه که شامل درصدهای متفاوتی از گریدهای مختلف پلی اتیلن می باشد وارد ورودی واحد اکسترودر شده و پس از افزایش حرارت در زون های حرارتی بصورت مذاب از خروجی این واحد وارد غلطکهای تسطیح و همزمان الحاق به Adhesive Film (فیلم چسب) می گردد.

Adhesive Film ( فیلم چسب )

Adhesive Film  ( فیلم چسب ) یکی از عناصر کلیدی عملیات لمینیت ACP و عامل چسبندگی و یکپارچگی پلی اتیلن و ورق آلومینیوم پشت و رو میباشد. در خطوط تولید جدید پرمیوم باند PREMIUM BOND پلی اتیلن ازخروجی اکسترودر بالفاصله به همراه Adhesive Film وارد غلطکهای تسطیح می گردد. مزیت ماشین آلات جدید در مقایسه با انواع قدیمی( که در آن پلی اتیلن پس از تسطیح و سپس طی مسافت در دو مرحله به Adhesive Film ملحق می گردید ) به شرح ذیل می باشد.

۱: فرم هلالی پلی اتیلن جمع شده در پشت غلطکها که با حمایت دو  Adhesive Film تشکیل میگردد باعث خروج حباب ها به سمت طرفین و از بین بردن آن میشود و در نتیجه ورق پلی اتیلن عاری از هر گونه حباب و دارای بالاترین چسبندگی با Adhesive Film میشود.

۲: تسطیح همزمان پلی اتیلن و الحاق Adhesive Film باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار و یا حشرات ما بین آنها و عدم ایجاد نقاط با چسبندگی ضعیف می گردد.

پروتکتیو و برش

پس از خروج ورق از واحد cooling و رسیدن ورق به دمای مناسب پروتکتیو فیلم بر روی ورق الصاق و سپس کناره های ورق توسط توسط دیسک ها جهت رسیدن به عرض ۱۲۵۰ میلیمتر ورق برش میخورد. پس از این قســمت ورق وارد دســتگاه گیوتین گردیده و برش طولی ورق جهت رسیدن به سایز طولی ۳۲۰۰ میلیمتر ( یا سایز مورد درخواست مشتری) انجام میگیرد. تنظیم دقیق ابزارهای برشــی عرضی و طولی ورق جهت تولید ورق کامل گونیا و با حداقل خطا بســیار حائز اهمیت بوده و محصول خروجی در حین تولید توسط واحد کنترل کیفی بصورت مستمر اندازه گیری میشود.

واحد کنترل کیفیت

در تولید پرمیوم باند کیفیــت مهمترین و بالاترین ارزش اســت و بدین منظــور کنترل کیفی فرآیندیســت که قبل از پروســه تولید شــروع  و آمیخته با فرآینــد تولید و همچنین پس از تولید امتداد میابد. شرکت پرمیوم باند با افتخار و اطمینان اعلام می نماید که دقیق ترین و عالی ترین سیستم مدیریت کیفی را در تولید  اعمال می نماید زیرا تعهد موثر این شرکت نسبت به  ACP محصول عرضه شده نیازمند یک ساختار کنترل کیفی مطمئن جهت تداوم تضمین کیفیت به مشتریان است.

کنترل کیفی مواد اولیه

پلی اتیلن هســته اصلی ورق کامپوزیت اســت و باید کیفیت مناســب به منظور برخورداری از پایداری و مقاومت مناسب، تامین چســبندگی مناســب با کویل آلومینیوم، انعطاف جهت نورد و خمــکاری ورق درکامپوزیت تولیدی،مســطح بودن و نداشتن اعوجاج در شیت تولیدی،  را دارا باشد. از ترکیب سه گرید مختلف(  ACPپلی اتیلن مصرفی در صنعت )  تشکیل می شود.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *