مقاوم سازی در برابر زلزله در نمای کامپوزیت

مقاوم سازی در برابر زلزله در نمای کامپوزیت

مقاوم سازی در برابر زلزله در نمای کامپوزیت:

ایران روی کمربند زلزله واقع شده است و بسیاری از بناها دربرابر زلزله مقاوم نیستند . همچنین امکان تخریب وجود دارد و ساخت مجدد آنها هم عملا امکان پذیر نیست . در شهری مثل تهران با این حجم عظیم ساخت و سازو اجرای نمای ساختمان های مختلف تنها راه حل کمک گرفتن از کامپوزیت و اجرای نمای کامپوزیت است . به ترتیب الویت می توان اقدام به این کار کرد ابتدا به تقویت پل ها و بیمارستانها و مراکز مهم پرداخت و سپس بتدریج به مقاوم سازی سایر ساز ها ازهمه مهمتر در طراحی نمای ساختمان پرداخت

در کالیفرنیا دولت سازمانهای مربوطه را مؤظف کرده است که بیمارستانها و ساختمان ها در برابر زلزله تا ۹ ریشتر مقاوم سازند .برای همین استفاده از نمای کامپوزیت در طراحی نما و اجرای نمای ساختمان ضروریست .

کامپوزیت در پوشش‌نما،طراحی نما،نمای ساختمان ، سقف‌های کاذب، نرده‌ها و حصارها، درب و پنجره، و… کاربرد دارد. اما به طور جزئی‌تر از موارد مهم مصرف کامپوزیت می‌توان به کامپوزیت آلومینیومی اشاره کرد که شکل‌پذیری بالا و پردازش آسانی دارد و در معرض سرما و گرما به خصوص در نمای ساختمان مسطح باقی می‌ماند. علاوه بر این، مهم‌ترین ویژگی کامپوزیت آلومینیومی ضد حریق بودن آن است.

همچنین استفاده از کامپوزیت در طراحی نما و اجرای نمای ساختمان به صورت نمای کامپوزیت بدلیل طول عمر بالا و اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد در بلند مدت بسیار با صرفه تر است .

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *