نمای مقاوم در برابر حریق

نمای مقاوم در برابر حریق

نمای مقاوم در برابر حریق

پیشگیرنده‌های شعله ترکیب‌هایی اند که به برخی مواد تولیدی مانند پلاستیک و پارچه افزوده می‌شوند یا به صورت روکش یا رویه  یک سطح بکار می‌روند تا پدیداری شعله را به تاخیر بیندازند یا مانع از ایجاد آن شوند و درنتیجه از گسترش آتش جلوگیری کنند.

این مواد ممکن است با مواد پایه مخلوط باشند (پیشگیرنده  شعله  افزودنی) یا به صورت شیمیایی به آن پیوند خورده باشند (پیشگیرنده  شعله  واکنشی) پیشگیرنده ی‌های شعله  معدنی معمولاً به صورت افزودنی یافت می‌شوند درحالی که ترکیب‌های آلی هالوژن (ارگانوهالوژن) و ترکیب‌های آلی فسفر (ارگانوفسفر) می‌توانند به صورت افزودنی یا واکنشی باشند.

خاصیت ضد حریق و یا کند سوز بودن در استفاده از مصالح ساختمانی بسیار موثر بوده است .

این خاصیت باعث می شود در اثر آتش سوزی نمای ساختمان که نقش اساسی ایجاد میکند باعث مشتعل شدن آتش نشده و حدالمقدور آن را خفه نماید ، این تکنولوژی در مصالحی مانند دیوار های گچی ، ساندویچ پانل ، کامپوزیت ، UPVC و … استفاده می شود که کلاس های B3 و B2 و B1 شناخته می شوند .

پیشگیرنده‌های معدنی مانند آلومینیم هیدروکسید (ATH)، منیزیوم هیدروکساید (MDH)، هانتیت و هیدرومنیزیت، انواع هیدرات، فسفر قرمز و ترکیب‌های بور بویژه سدیم متابورات.

منظور از ضد حریق این است که در اثر برخورد آتش شعله ور نشده و با انتشار دودهای دی اکسید کربن باعث کند سوزی آتش و خفه شدن آن می شود و این امر موجب میشود که خود متریال شعله ور نشده و فقط بر اثر حرارت آتش تغییر فرم دهد .

این محصولات از نوع متریال سازگار با محیط زیست تولید می شود که استقامت بسیار بالایی را در برابر حرارت آتش از خود نشان می دهد و در زمان حادثه آتش سوزی کمترین میزان گاز را در حین شعله ور شدن تولید می کند.

 

ورق کامپوزیت ضد حریق

ورق کامپوزیت ضد حریق

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *