فواید استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم

فواید استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم

فواید استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم

جدا از بحث زیبایی شناسی تنوع در اجرا و کیفیت متفاوت ورق کامپوزیت آلومینیومی به طور خلاصه از ۲ منظر وجوه تمایز دیگری بین ورق کامپوزیت آلومینیوم  و سایر مصالح نماسازی وجود دارد.
اولین و مهمترین امتیاز ورق کامپوزیت آلومینیوم ،  وزن سبک ورق کامپوزیت آلومینیوم و در نتیجه کمک قابل توجه به سبک سازی ساختمان می باشد.

از امتیاز های دیگر ورق کامپوزیت آلومینیوم ، سرعت اجرایی بالا و خاصیت ضد حریق بودن کامپوزیت می باشد که با توجه به اهمیت زیاد ضد حریق بودن باید به این نکته توجه ویژه ای نمود .
چرا که بر همه اهل دانش و فن ساختمان پوشیده نیست که کاهش وزن لرزه ای ساختمان منجر به کاهش نیروی برش پایه و در نتیجه کاهش نیروی زلزله در محاسبات سازه ای می گردد.

به طوری که در ورق کامپوزیت آلومینیوم المانهای سازه ای ساختمان اقتصادی تر و بهینه تر طرح می شود که در واقع این امر جدا از مسئله خطر زلزله باعث سبکتر شدن مقاطع سازه ای می گردد .
همچنین به دلیل نصب یک اسکلت فلزی به ساختمان برای نصب ورق های کامپوزیت آلومینیوم نمی توان از تأثیر مطلوب این اسکلت به عنوان میانقاب ها صرف نظر نمود. وجه تمایز دیگر از لحاظ مبحث ۱۹ مقررات ملی است. چرا که به دلیل وجود لایه پلی اتیلن و همچنین آب بند بودن ورق کامپوزیت آلومینیوم در کنار وجود هوای محبوس بین ورق کامپوزیت آلومینیوم وساختمان یک عایق حرارتی – صوتی پیرامونی ساختمان بوجود می آید که تأثیر آن بسیار مطلوب و قابل توجه است.

مشکلات موجود در استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم

بی تردید بزرگترین مشکل موجود ورق کامپوزیت آلومینیوم که به این صنعت نوین لطمه می زند از یک سو ورود ورق کامپوزیت آلومینیوم بی کیفیت و از سوی دیگر اجرای نمای کامپوزیت نامناسب برخی افراد غیر متخصص است.
با وجود اینکه در بازار کشور با کیفیت مناسب و استاندارد و همچنین گروه های متخصص برای اجرای نما کامپوزیت هم اتفاقاً وجود دارد، انتظار می رود به خصوص در بحث اجرای ورق کامپوزیت آلومینیوم افراد متبحر و کاردان صرفاً به اجرای ورق کامپوزیت آلومینیوم بپردازند و افراد غیر متخصص از لطمه زدن به این صنعت نوپا دست بکشند.
هم چنین کارفرمایان محترم پس از تحقیق و اطمینان به کیفیت ورق کامپوزیت و اجرا نمای کامپوزیت اقدام به نماسازی نمایند و این امر مهم را تنها از شرکت های معتبر بخواهند.

ورق کامپوزیت آلومینیوم

ورق کامپوزیت آلومینیوم

Share this post

Comment (1)

  • محمود Reply

    من نما کار هستم و میخواهم نمایندگی در استان زاهدان شهرستان سراوان و ایرانشهر داشته باشه و لطف بفرمایین راهنمایی مربوطه را به بنده بگین ممنون میشم

    تیر 21, 1397 at 0:10 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *