ایده هایی ناب و استفاده از آلومینیوم کامپوزیت در نما

ایده هایی ناب و استفاده از آلومینیوم کامپوزیت در نما

ایده هایی ناب و استفاده از آلومینیوم کامپوزیت در نما

از آنجایی که آلومینیوم کامپوزیت یک متریال کم وزن، زیبا و با دوام است کاربرد آن در انواع سازه ها روز به روز در حال گسترش است.

به دلیل نصب راحت این ورقه ها و قابلیت انعطاف پذیری آن، کاربرد آن در کنار متریال هایی که انعطاف پذیری کمتری دارند توصیه می شود. همچنین به دلیل وزن سبک می تواند در کنار متریال های وزن بالا به بالانس وزن سازه کمک کند که از این جهت مورد توجه معماران است. آلومینیوم کامپوزیت عمدتا برای روکش فلزی و یا پارتیشن های خارجی و داخلی، سقف های کاذب، نشانه ها، پوشش های ماشین، ساخت و ساز مخزن و غیره استفاده می شود.

پانل کامپوزیت آلومینیوم (ACP) همچنین متریال کامپوزیت آلومینیوم (ACM) نوعی از صفحه تخت است که شامل دو ورق آلومینیوم نازک با هسته غیر آلومینیومی است. ACP ها اغلب برای روکش خارجی ساختمان ها (نمای ساختمان ها)، برای عایق سازی و برای طراحی و زیبایی بخشی به آن ها استفاده می شود.

 ورق های آلومینیوم را می توان با PVDF، رزین های فلوروپلیمر (FEVE) یا رنگ پلی استری پوشش داد.

آلومینیوم را می توان در رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد و ACP ها در طیف گسترده ای از رنگ های فلزی و غیر فلزی تولید می شوند و همچنین الگوهایی که مواد دیگر مانند چوب یا سنگ مرمر را تقلید می کنند. هسته معمولا پلی اتیلن چگالی پایین است، یا ترکیبی از پلی اتیلن و مواد معدنی کم پلیت برای نشان دادن خواص بازدارنده آتش است.

امروزه یکی از محبوب ترین ها در استفاده از نما های آلومینیوم کامپوزیتی، علاوه بر طرح های یاد شده ترکیب آن با متریال های دیگر مانند چوب، اچ پی ال، شیشه، آجر نما و سیمان است.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *