انواع آلومینیوم کامپوزیت

انواع آلومینیوم کامپوزیت

انواع آلومینیوم کامپوزیت

ترکیبات ورق کامپوزیت آلومینیوم , ماده ای است که از دولایه آلومینیوم و یک لایه پلاستیک پلی اتیلن و یا پلی استایرن است. این سه لایه به وسیله چسب پلیمری به هم متصل می شوند.ضخامت دو لایه آلوومینیوم مساویست وبین ۳, ۰تا ۵ , ۰ملیمتری بیشتر نمی شود.ابعاد این محصول می تواند بسیار متغییر باشد,اما متداول ترین اندازه آن را ۳۲۰۰ در۱۲۵۰۰ میلیمتر مربع می توان برآورد کرد.در اجرای این نوع نما یک لایه از ورق کامپوزیت روی سطح نماست. قابلیت پذیرش رنگ ها و طرح های مختلف را دارد و با توجه ب نوع کاربری نمای داخلی یا نمای خارجی رزین های متفاوتی را روی آن اجرا می کنند.در لایه پشتی نیز یک لایه رنگ پلی استر می خورد.ورق های آلومینیوم کامپوزیت را می توان به شکل انواع سنگ و چوب هم اجرا کرد.

پلی استر

پی وی دی اف(PVDF)

نانو پی دی اف(Nano-PVDF)

پلی استر:

ساده ترین روش اجرای رنگ روی لایه آلومینیومی است.در این روش رنگ بدون هیچ لایه محافظی روی لایه آلومنیوم اجرا می شود.این نوع ورق در مقابل شرایط جوی و نور خورشید آسیب پذیر می باشد بنابراین بهتر است از این ورق در محیط های بسته مانند دکوراسیون داخلی و نمای داخلی استفاده شود.

پی وی دی اف:

نوعی پوشش است که به دلیل داشتن لایه پلیمری و عنصرفلوئور از رنگ سطح ورق محافظت می کند و در برابر شرایط جوی,نور خورشید, شرایط اسیدی مقاوم است.قبل از اینکه رزین پی وی دی اف روی سطح ورق آلومینیوم اجرا شود یک لایه رنگ آستر از نوع پلی اورتان روی ورق زده شده سپس لایه رنگ به آن اضافه می شود.

نانو پی دی اف:

دراین پوشش علاوه بردو لایه ای که در پی دی اف به بکار می رود یک لایه سوم هم روی رزین پی وی دی اف می خورد که از نظر ساختار مولکولی با زرین های عادی متفاوت است.فاصله مولکولی در این پوشش توسط تکنولوژی نانو کم می شود.در نتیجه ورق, آلودگی های محیطی از قبیل گردو غبار و ذرات روغنی معلق در فضا را جذب نمی کند.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *