بیشترین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت

بیشترین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت

بیشترین استفاده از الومینیوم کامپوزیت

آلومینیوم کامپوزیت در صنعت ساختمان

بی شک بیشترین استفاده از الومینیوم کامپوزیت، در صنایع ساختمانی است . ساخت ورقهای ترکیبی آلومینیوم در ابتدا با هدف ایجاد مصالحی در جهت سبک سازی ساختمان و ایجاد آزادی کامل در طراحی معماری آن بوده است ، که متعاقباً در صنایع دیگر نیز به کار گرفته شد. اما برتری الومینیوم کامپوزیت در مقایسه با سایر مصالح جایگزین در صنعت ساختمان فقط در سبک سازی نیست که به برخی از مزایای اصلی آن میپردازیم

  • سبک سازی وزن سازه‌ها

یکی از مهمترین معضلات صنعت ساختمان وزن زیاد سازه هاست ، که باعث می شود سهم بیشتری از نیروی زمین لرزه را دریافت کنند. همچنین مصالح سنگی و آجری و شیشه های استفاده شده در نمای ساختمانها به دلیل وزن بالایشان بیشتر در معرض خطر جدا شدن از نما و پرتاب شدن بر روی محل گذر عابران قرار دارند. وزن زیاد و حجم بالای سنگ و مصالح مشابه ، استفاده از زیر سازیهای سنگین‌تری را نیز می‌طلبد.

در این راستا اخیراً در ساختمان های بلندتر از ۴ طبقه کمتر از مصالح سنگی درشت درشت و آجری استفاده می کنند.

بدین شکل نمای سیمانی ، پلاسترهای معدنی و ورقهای آلومینیومی و ترکیبی الومینیوم کامپوزیت بیشتر در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. با یک مقایسه کوچک میتوان به ارزش استفاده الومینیوم کامپوزیت در سبک سازی ساختمان پی برد.

همانگونه که مشاهده می شود وزن واحد سطح الومینیوم کامپوزیت در مقابل دیگر مصالح مصرفی در نمای ساختمان بسیار پایین تر است .

  • کاهش هزینه های جانبی

با توجه به قیمت پایین الومینیوم کامپوزیت در مقابل سنگ های گرانیتی مرغوب و سنگهای مهندسی ، شیشه‌های رنگی با کیفیت و … انتخاب الومینیوم کامپوزیت یک تصمیم به صرفه و کاملاً اقتصادی است.

به جز کاهش هزینه‌ها در خرید با کاهش هزینه‌ها در نصب نیز روبرو هستیم چرا که الومینیوم کامپوزیت این قابلیت را دارد که به راحتی در کارگاه ساخت برش خورده ، خمیده شود و به شکل مورد نظر درآید و نصب گردد.

بدین ترتیب هزینه‌های انتقال مصالح شکل گرفته از کارخانه به محل پروژه و هزینه‌های بالای زیر سازی و نصب کاهش خواهد یافت.

نکته دیگر سرعت بالای نصب الومینیوم کامپوزیت است. همچنین با توجه پرت بالای مصالح سنگی نما چه در حمل و نقل و چه در هنگام نصب ، الومینیوم کامپوزیت از کمترین میزان خسارت اقتصادی در این مقوله برخوردار است.

پروژه برج های شهریار مشهد

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *