کامپوزیت,نمای کامپوزیت

کامپوزیت,نمای کامپوزیت

کامپوزیت,نمای کامپوزیت

کامپوزیت و نمای کامپوزیت به منظور پوشش نمای خارجی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها در قالب های دیواره، پارتیشن و سقف کاذب کاربرد بسیاری دارد.

ورق های کامپوزیت از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های خارجی و یک لایه از متریال پلی اتیلن و یا نسوز کانی در میانه تشکیل شده اند. ورق های کامپوزیت با در نظر داشتن ضخامت، نوع آلیاژ آلومینیومی مصرفی در لایه ها، نوع رنگ استفاده شده در پوسته خارجی و همچنین نوع ماده های استفاده شده در لایه میانی گستره وسیعی را به خود دربرگرفته است که هر یک دارای کیفیت و کارآیی خاصی را دارند.

کامپوزیت چیست؟

نمای کامپوزیت یکی از تازه ترین نماهای موجود در صنعت ساختمان است که به خاطر زیبایی و برتری های انحصاری اش طرفداران بسیاری را به خود چذب نموده است. تعرفه تعبیه نمای کامپوزیت در مقایسه با دیگر نماها ارزان تر بوده و مراحل نصب آنها نیز بالاست علت آن پیش ساخته بودن ورق ها و نصب و اجرای سریع آنها در محل است. ورق های کامپوزیت دارای سبکی خاصی هستند که این امر استفاده از آنها در نماهای ساختمانی را بیشتر می کند و در ضمن باعث کم شدن ضریب زلزله در محاسبات سازه ای می گردد. از جمله برتری های این ورق ها در نماسازی قابلیت تغییر شکل دادن آنهاست که می توانند تا ۱۳۵ درجه خمیده شوند.

نمای کامپوزیت دارای گونه های مختلف و متنوعی می باشد که نمای کامپوزیت آلومینیومی جزء رایج ترین آنهاست. این گونه از نماهای کامپوزیت از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده اند و لایه میانی آن از پلی اتیلن در دو رنگ مشکی و سفید و یا پلاستیک تهیه شده است این ماده در بافت ورق ها باعث عایق حرارتی، عایق صوتی، عایق رطوبتی می گردد و در ضمن این گونه از ورق های کامپوزیت دارای سبکی و انعطاف پذیری بالایی هستند.

نمای کامپوزیت طرح چوب

از دیگر گونه های نماهای کامپوزیت می توان به نمای کامپوزیت فایبرگلاس، نمای کامپوزیت طرح چوب، ورق کامپوزیت اشاره کرد.

ورق نمای کامپوزیت در نمای بیرونی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری و در تعمیر و ترمیم نمای ساختمان های قدیمی و در دکوراسیون داخلی از جمله دیوار،  سقف کاذب، پارتیشن بندی و غیره کاربرد و مورد استفاده هستند.

برتری های نمای کامپوزیت

در کل نصب سریع، گستره رنگ، عایق  صوتی بودن، استحکام و مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی نظیر سرما و گرما، سبکی ساختمان و بازسازی هر مدل نمای قدیمی به جذاب ترین و تازه های نمای مدرن و سنتی امروزی از اصلی ترین برتری های نمای کامپوزیت است.

برتری های پانل های کامپوزیت :

۱-مستحکم در مقابل فرسایش
۲-مقاومت در موقع زلزله
۳-گستره رنگی زیاد با طرح و اندازه های مختلف
۴-عایق صوتی و حرارتی
۵-مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش

نمونه های استفاده از ورق های کامپوزیت در نمای ساختمان:

نمای خارجی ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری
بازسازی نمای ساختمان های سنتی
دکوراسیون داخلی ( دیوار، سقف، پارتیشن و …)
نمای خارجی و دکوراسیون فروشگاه ها
تابلو سازی های تبلیغاتی، پمپ بنزین ها ، مراکز خرید ، پاساژها و سردرب های ورودی
ساختمان های عمومی ( فرودگاه ، بانک ، بیمارستان  ، ورزشگاه ، ایستگاه مترو و…)
پوشش ستون ها

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *